Μια διδακτική πρόταση που συνδυάζει σύγχρονη και ασύγχρονη ηλεκτρονική μάθηση (εξ αποστάσεως εκπαίδευση )
Ενδεικτικοί διδακτικοί-παιδαγωγικοί-ψηφιακοί στόχοι:
1. Να γνωρίσουν οι µαθητές πώς η εµφύλια αντιπαράθεση στην Κέρκυρα εξελίσσεται σε ανοιχτή σύγκρουση ανάµεσα στους Αθηναίους και τους Πελοποννησίους αποκαλύπτοντας έτσι τις πραγµατικές διαστάσεις του αλληλοσπαραγµού των Ελλήνων.
2. Να παρακολουθήσουν τις κινήσεις των Κερκυραίων ,να εκτιµήσουν τους παράγοντες που τις επηρέασαν και να τις συγκρίνουν με τη στρατηγική των Αθηναίων.
3. Να κατανοήσουν ότι ο Θουκυδίδης αποκαλύπτει στην αφήγησή του τις σκοπιµότητες των αντιπάλων, ώστε να δίνεται µια πιο ολοκληρωµένη εικόνα για τα αίτια των γεγονότων.
1. Να γνωρίσουν οι µαθητές πώς η εµφύλια αντιπαράθεση στην Κέρκυρα εξελίσσεται σε ανοιχτή σύγκρουση ανάµεσα στους Αθηναίους και τους Πελοποννησίους αποκαλύπτοντας έτσι τις πραγµατικές διαστάσεις του αλληλοσπαραγµού των Ελλήνων.
2. Να παρακολουθήσουν τις κινήσεις των Κερκυραίων ,να εκτιµήσουν τους παράγοντες που τις επηρέασαν και να τις συγκρίνουν με τη στρατηγική των Αθηναίων.
3. Να κατανοήσουν ότι ο Θουκυδίδης αποκαλύπτει στην αφήγησή του τις σκοπιµότητες των αντιπάλων, ώστε να δίνεται µια πιο ολοκληρωµένη εικόνα για τα αίτια των γεγονότων.
4. Να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία με ομαδοσυνεργατικό, ανακαλυπτικό,βιωματικό τρόπο.
5. Να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία για να συνοικοδομήσουν τη γνώση.
ΠΡΟΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Νοηματική σύνδεση της ενότητας με τις προηγούμενες- ανάκληση τόπου, χρόνου, προσώπων μέσω ερωταποκρίσεων και διακριτικά παρωθητικού διαλόγου μεταξύ διδάσκοντα-μαθητών.
ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Τι θα λέγατε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στο χρόνο;
Να μεταφερθούμε νοερά στην Κέρκυρα του 427 π.Χ και να δούμε πως εξελίσσεται η κατάσταση;
Όχημα για το ταξίδι μας στο χρόνο είναι το ψηφιακό βιβλίο .
Δραστηριότητα 1η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
Ας προσπαθήσουμε να αποδώσουμε στη νέα ελληνική και να κατανοήσουμε το νόημα του πρωτότυπου κειμένου πατώντας πάνω στις πράσινες λέξεις.
Βοηθητικά στοιχεία :
1.το λεξιλόγιο που παρατίθεται
2.η χρήση παράλληλων μεταφράσεων
Δραστηριότητα 2η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση ask/allow annotate)
Στοχευμένη γραμματικοσυντακτική ανάλυση των εξής φαινομένων:
1. το ρ. πλέω
Δραστηριότητα 3η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
Να αναζητήσετε τις κινήσεις των Πελοποννησίων στο κεφ. 76 μέσω του Google maps
Γιατί πιστεύετε ότι καταφθάνουν στην Κέρκυρα λίγες ηµέρες µετά τους Αθηναίους;
Θυμηθείτε ότι ο Νικόστρατος είχε φθάσει στην Κέρκυρα µε δώδεκα πλοία εκ των οποίων τα δύο ήταν η η Σαλαμινία και η Πάραλος ενώ οι
Πελοποννήσιοι στέλνουν πενήντα τρία.
Πώς εξηγείται η µεγάλη
διαφορά στον αριθµό των πλοίων;
Δραστηριότητα 4η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
Να περιγράψετε την κατάσταση που επικράτησε λίγο πριν από τη
ναυµαχία και να εκθέσετε τα λάθη τακτικής των Κερκυραίων που
οδήγησαν σε αυτή.
Να υπογραµµίσετε τις λέξεις και φράσεις του κειµένου που δείχνουν
την κατάσταση που επικρατούσε στο στόλο των Κερκυραίων.
Ποια πρόταση υπέβαλαν οι Αθηναίοι στους δηµοκρατικούς Κερκυραίους;
ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΑΥΜΑΧΙΑΣ (ζωγραφιές της μαθήτριας Χριστίνας Ζ./ αρχικές ζωγραφιές Μ. Θεοδωροπούλου)
Δραστηριότητα 5η (χωρισμός σε ομάδες / συνεργατικό έγγραφο google docs)
Να μελετήσετε προσεκτικά τις κινήσεις των Κερκυραίων, των Αθηναίων και των Πελοποννησίων κατά τη διάρκεια της ναυμαχίας .
Για κάθε παράταξη σχηματίστε έναν πίνακα με δύο στήλες.Στην πρώτη στήλη καταγράψτε την τακτική και στη δεύτερη στήλη τις λέξεις και ρηματικές φράσεις
στα αρχαία ελληνικά που δείχνουν αυτήν την τακτική. Σε τι συμπεράσματα καταλήγετε;
Κερκυραίοι | |
ΤΑΚΤΙΚΗ | ΛΕΞΕΙΣ-ΦΡΑΣΕΙΣ |
Δραστηριότητα 6η ( ατομική εργασία -ανάρτηση στο padlet)
κόσµος: α) Επισκεφθείτε την πύλη για την ελληνική γλώσσα και καταγράψτε τις σηµασίες της λέξης στην αρχαία ελληνική.
β) Να γράψετε στα νέα ελληνικά δύο σύντοµες προτάσεις, όπου θα
δηλώνονται οι σηµασίες της λέξης σήμερα.
ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Δραστηριότητα 7η ( αξιολόγηση - ανατροφοδότηση)
Τι θα λέγατε να δοκιμάσουμε τις γνώσεις μας με ένα κουίζ ;
Καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων : μία εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου