Μια διδακτική πρόταση που συνδυάζει σύγχρονη και ασύγχρονη ηλεκτρονική μάθηση (εξ αποστάσεως εκπαίδευση )
Ενδεικτικοί διδακτικοί στόχοι
1. Να πληροφορηθούν οι µαθητές πώς διαµορφώνεται η εσωτερική
κατάσταση στην Κέρκυρα µετά την επικράτηση των δηµοκρατικών και
να εκτιµήσουν την προσωπικότητα του Νικόστρατου.
2. Να αντιληφθούν το µέγεθος και τις συνέπειες της δυσπιστίας που
προκάλεσε ο εµφύλιος πόλεµος ανάµεσα στους πολίτες.
3. Να διακρίνουν τους στόχους της αθηναϊκής πολιτικής.
4. Να αξιολογήσουν το θεσµό της ικεσίας και να τον αναγνωρίσουν ως
σταθερή αξία ακόµη και σε καταστάσεις όπου οι υπόλοιποι κοινωνικοί
αλλά και πολιτικοί θεσµοί απαξιώνονται.
5. Να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία με βιωματικό τρόπο.
6. Να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία για να συνοικοδομήσουν τη γνώση.
ΠΡΟΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Νοηματική σύνδεση της ενότητας με τις προηγούμενες- ανάκληση τόπου, χρόνου, προσώπων μέσω ερωταποκρίσεων και διακριτικά κατευθυνόμενου διαλόγου μεταξύ διδάσκοντα-μαθητών.
ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Τι θα λέγατε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στο χρόνο;
Να μεταφερθούμε νοερά στην Κέρκυρα του 427 π.Χ και να δούμε πως εξελίσσεται η κατάσταση μετά την επικράτηση των δημοκρατικών;
Όχημα για το ταξίδι μας στο χρόνο είναι το ψηφιακό μας βιβλίο
Δραστηριότητα 1η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
Ας προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το νόημα του πρωτότυπου κειμένου πατώντας πάνω στις πράσινες λέξεις.
Βοηθητικά στοιχεία :
1.το λεξιλόγιο που παρατίθεται
2.η χρήση παράλληλων μεταφράσεων
Δραστηριότητα 2η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση ask/allow annotate)
Στοχευμένη γραμματικοσυντακτική ανάλυση των εξής φαινομένων:
Δραστηριότητα 3η ( σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
Ο ιστορικός µάς πληροφορεί ότι ο Νικόστρατος έφτασε στην Κέρκυρα
για να βοηθήσει (βοηθῶν). Να σκιαγραφήσετε την προσωπικότητα του Αθηναίου στρατηγού με βάση τις ενέργειες του κρίνοντάς τες από στρατιωτική και διπλωματική σκοπιά.
Δραστηριότητα 4η ( σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
"οἱ δὲ τοὺς ἐχθρούς κατέλεγον ἐς τὰς ναῦς" (§3): Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η ενέργεια αυτή των δημοκρατικών; Να συγκρίνετε την τακτική τους με αυτήν του τυράννου της Σάμου Πολυκράτη (Παράθεμα). Σε ποια συμπεράσματα οδηγείστε από τη σύγκριση;
Παράθεμα
Ηροδότου Ιστορία 3,44: Ο δε Πολυκράτης έστειλε κρυφά από τους Σαμίους απεσταλμένο στον Καμβύση, το γιο του Κύρου, που συνάθροιζε στρατό κατά της Αιγύπτου, και τον παρακάλεσε να στείλει και σ’ αυτόν στη Σάμο να ζητήσει στρατό. Και ο Καμβύσης, αφού άκουσε την πρόταση αυτή, έστειλε με προθυμία στη Σάμο απεσταλμένους για να παρακαλέσουν τον Πολυκράτη να στείλει ναυτικό για να τον ακολουθήσει στην εκστρατεία κατά της Αιγύπτου. Εκείνος τότε (δηλ. ο Πολυκράτης) διάλεξε από τους πολίτες εκείνους που ήταν πλέον ύποπτοι να επαναστατήσουν και τους έστειλε με σαράντα τριήρεις, με την παράκληση προς τον Καμβύση να μη τους στείλει πλέον πίσω προς αυτόν.
Τι θα λέγατε να συμμετάσχετε σε μια δημοσκόπηση για το κίνητρο των πράξεων των δημοκρατικών;
Δραστηριότητα 5η (σύγχρονη μέσω webex με χρήση share content)
Ας θυμηθούμε το θεσμό της ικεσίας στην αρχαιότητα
" οἱ δὲ τοὺς ἐχθροὺς κατέλεγον ἐς τὰς ναῦς. δείσαντες δὲ ἐκεῖνοι μὴ ἐς τὰς Ἀθήνας ἀποπεμφθῶσι καθίζουσιν ἐς τό ιερό των Διόσκουρων"
"ὁρῶντες δὲ οἱ ἄλλοι τὰ γιγνόµενα καθίζουσιν ἐς τὸ ῞Ηραιον ἱκέται":
α) Τι οδηγεί τους ολιγαρχικούς να καταφύγουν για δεύτερη φορά στα ιερά ;
β) Πώς επισηµαίνει ο ιστορικός τη διαφορά της κατάστασης από την πρώτη ( κεφ 70) στη δεύτερη ικεσία;
Δραστηριότητα 6η ( ασύγχρονη μέσω συνεργατικών εγγράφων Google docs )
Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα
«Ο Θουκυδίδης θέλει να μεταδώσει γνώσεις τελικές μόνιμης αξίας. Κατορθώνει αυτό το πολύ σημαντικό για την εποχή του βήμα με την αποκάλυψη της νομοτέλειας που βρίσκεται πίσω από την ποικιλία και την πολυεδρικότητα των γεγονότων». (Κ.Ν. Παπανικολάου, «Θουκυδίδης», Νέα Παιδεία 4, 1978, σ. 80). Υποθέστε πως είστε ιστορικοί. Διακρίνετε αυτή τη νομοτέλεια, (δηλ. τη σύνδεση των γεγονότων μέσω της σχέσης αιτίου-αποτελέσματος), στο Κεφ. 75; Τεκμηριώστε την απάντησή σας.
Υποθέστε πως είστε Αθηναίοι στρατιωτικοί. Πώς κρίνετε το συστράτηγό σας Νικόστρατο με βάση τις στρατιωτικές του ενέργειες;
Υποθέστε ότι ανήκετε στο διπλωματικό σώμα των Αθηνών.Θεωρείτε ότι ο Νικόστρατος ενήργησε με διπλωματικό τρόπο προς όφελος της Αθήνας; Δικαιολογήστε την απάντησή σας.
Υποθέστε πως είστε επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Προσπαθήστε να σκιαγραφήσετε το ψυχολογικό προφίλ του Αθηναίου στρατηγού με βάση τις ενέργειές του.
ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΦΑΣΗ
ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΦΑΣΗ
Δραστηριότητα 7η ( ατομική εργασία στο συνεργατικό ψηφιακό πίνακα padlet)
Οι ολιγαρχικοί έχουν καταφύγει ως ικέτες στο Ήραιο. Αποφασίζετε να αναρτήσετε εικόνες,ζωγραφικούς πίνακες, έργα τέχνης κτλ που σχετίζονται με το θεσμό της ικεσίας ανεξαρτήτως χρόνου δημιουργίας προκειμένου να ευαισθητοποιήσετε τον κερκυραϊκό λαό να μην επιμείνει στην επιβίβαση των ολιγαρχικών στις αθηναϊκές τριήρεις. Μην ξεχάσετε να αναφέρετε τον τίτλο του έργου ,το όνομα του δημιουργού και σύντομες πληροφορίες για το καλλιτέχνημα.
Καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων : μία εβδομάδα

εικόνα από το βιβλίο: μια μοναδική ξενάγηση στην αρχαία Ελλάδα, εκδ. ΑΓΚΥΡΑ
Είστε έτοιμοι/ες για το κουίζ; 🥰
Και τώρα ήρθε η ώρα να παρακολουθήσουμε τα γεγονότα του κεφαλαίου 75 σε ένα animated βίντεο
Κι ένα τελευταίο quiz ☺️ θα λάβετε άμεσα ανατροφοδότηση 💚🧡💛
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου